Haber Detayı
10 Nisan 2020 - Cuma 20:52 Bu haber 412 kez okundu
 
Kur'an Hakkında Şüpheye Düşürmek İçin Uydurulan Hadislere örnekler
(Hadislerin Kur'an'a arzı konusunda bu kadar açık, toplu ve net bilgileri internette bulmanız imkansızdır. Bu nedenle bu yazı dizisini dostlarınıza LİNKİNİ GÖNDEREREK, sosyal medyada PAYLAŞARAK İslam dininin bidat ve hurafelerden arındırılmasına yardımcı olunuz.
DİNDE TARTIŞILAN KONULAR Haberi
Kur'an Hakkında Şüpheye Düşürmek İçin Uydurulan Hadislere örnekler

Rahmetli Fereç Hüdür
 
Rahmetli Ferç Hüdür
 

 

Kur'an Hakkında Şüpheye Düşürmek

İçin Uydurulan Hadislere örnekler

(Hadislerin Kur'an'a arzı konusunda bu kadar açık, toplu ve net bilgileri internette bulmanız imkansızdır. Bu nedenle bu yazı dizisini dostlarınıza LİNKİNİ GÖNDEREREK, sosyal medyada PAYLAŞARAK İslam dininin bidat ve hurafelerden arındırılmasına yardımcı olunuz. Yazıyı okurken AKLINIZI kullanın. Ne sahabe ne de bu gün bir gayri müslim; İslam dinini tercih ederken hadisçi arama derdine düşmediği gibi sizin lider gördüğünüz kişilere de danışmadı/danışmıyor. Lütfen dine hizmette cesur olunuz. Ehli bidat, bu tür konularda yazara/yazarlara çamur atmakla hakkın ortaya çıkmasına engel olacaktır. Bu durumlarda ayetin buyurduğu şekilde 'biz sözü dinler en güzeline uyarız' düsturunca hareket ediniz.

I- KUR’AN TAHRİF EDİLMİŞTİR İDDİALARI:

11- Aişe (r.anha)nın azatlısı Ebu Yunus şöyle demiştir: -Aişe (r. anha) kendisi için bir Mushaf yazmamı emretti ve, "Namazlara ve orta namazına devam edin" ayetine gelince bana haber ver dedi. Ben de o ayete varınca kendisine haber verdim. Bana o ayeti namazlara, orta namazına ve ikindi namazına devam edin, Allah için tevazu halinde namaz kılın" şeklinde yazdırdı. Sonra da:

“Ben bunu Resûlullah s.a.v. den duydum" dedi. (Sünen-i Ebû Dâvud terceme ve şerhi, şamil yayın evi 1998. Doç. Dr. İ. Lütfi Çakan K. Salat (2), Bab 5 H. 410 sayfa 148 C.2)

HADİSİN TENKİDİ: Bu hadis uydurmasıyla, Kur’an’da noksanlık olduğunu iddia etmişlerdir. Zira bahsi geçen ayette ikindi ifadesi mevcut değildir. Şöyle ki, Kur’an’dan mealen

-Namazları ve orta namazı koruyun, gönülden bağlılık ve saygı ile Allah’ın huzuruna durun. 2/238

Olarak ifade edilmiştir. Amaçları Kur’an’a olan itimadı sarsmak için zihinleri bulandırmaktır. Bu hususta başka hadis uydurmalardı vardır. Örneğin:

12- Ubey İbnu Ka’b (r.a.)’ın anlattığına göre, Resûlullah (a.s.v.) kendisine: “Allah, sana Kur’an okumamı emretti" demiş ve Lem yekunullezine kefere’yu ve bu sureden olmak üzere şunu okumuştu: “Allah indindeki din muvahhid İslam dinidir, ne Hıristiyanlık, ne Yahudilik nede Mecusilik değildir. Kim bir hayır yaparsa asla zayi olmayacaktır”.

Ubey İbnu Ka’b: "Bana şunu da okudu" dedi: “Adem oğlunun bir vadi dolu malı olsa ikincisini de arar. İkinciyi de elde etse üçüncüsünü de arar. Ademoğlunun iç boşluğunu ancak toprak doldurur. Allah tevbe edenleri affeder."(K.S.943 C.4 B. 1988. Alıntısı, Tirmizi, Menakıp (3894))

HADİSİN TENKİDİ: Tırnak içindeki ifadeler kendilerince uydurulmuş sözlerdir. Kur’an’da bu şekilde ayetler mevcut değildir. Dolayısıyla Kur’an dışında ayet iddia etmişlerdir.

13-......Ebu’d- Derda:

-Abdullah ibn Mesûd “Ve’l - leyli iza yağşa..”yı nasıl okuyor diye sordu. Ben kendisine (Alkame):

-- “Ve’l leyli izâ yağşa ve’n -nehari izâ tecelli ve’ zekeri ve’l ünsâ" şeklinde okudum.

Ebu’d- Darda:

--Vallahi Resûlullah beni böyle okutmuştur. Ben Resûlullahtan ağız ağıza böyle öğrendim dedi. (Sahih-i Buhari, Ötüken

yayınları, Mütercim, Mehmet SOFUOĞLU, cilt 8 B.1987 Kitabu Fedailü Ashâbi’n-Nebi Rivayet 82 s.3521)

 

HADİSİN TENKİDİ: Böylece Leyl süresi (92/3) "Vemâ ḣaleka-żżekera vel-unśâ" şeklinde ayette geçen yaratma kelimesinin fazlalık olduğunu, Kur’an’dan olmadığını iddia etmişlerdir. Yani, Kur’an’a ekleme yapılmış olduğunu iddia etmişlerdir.

Yine rivayet ettiler ki:

14- ........ Said ibn Cubeyr şöyle demiştir: Bizler muhakkak İbn Abbas’ın Yanında bulunduk: O şöyle dedi: Bana Ubeyy İbn Ka’b tahdis edip şöyle dedi: Resûlullah (s):....... "Gemiye gelince, o denizde iş yapan yoksullarındı. Onun için ben onu kusurlu yapmak istedim ki, arkalarında her sağlam gemiyi zorla almakta olan bir hükümdar vardı" (el-Kehf 79). “Verâehum (= Arkalarında) "sözünü "Emenehum melikun"(= Önlerinde bir melik vardır) şeklinde okumuştur. (Buhari, Kitabu’ş-şurut 15 Cilt 6 s. 2551 Ötüken 1987).

HADİSİN TENKİDİ: Bu hadis rivayetleriyle Kur’an’da geçen (18/79) “Verâehum" (=Arkalarında) kelimesini. “Emenehum"(=Önlerinde) şeklinde olduğunu iddia etmekle yine Kur’an’da tahrifat olduğunu iddia etmişlerdir. Bu kabil örnekler uydurmuş oldukları hadislerde epey vardır, böylece elde mevcut Kur’an’ın orijinal olmadığını iddia etmek suretiyle insanlarda şüphe meydana getirmek istedikleri açıktır. Böyle bir iddia Kur’an’ın Allah tarafından korunmuş olduğunu inkar manasında olduğu ve bu itibarla da Kur’an’ı inkar etmek olduğu meydandadır. Gerçeklere de aykırıdır, zira dünyada iki ayrı kelime ihtiva eden iki Kur’an mevcut değildir./ Dinihaberler.com

 

Kaynak:https://www.dinihaber.com/kur-an-hakkinda-supheye-dusurmek-icin-uydurulan-hadislere-ornekler-makale,5024.html

Kaynak: Editör:
Etiketler: Kur'an, Hakkında, Şüpheye, Düşürmek, İçin, Uydurulan, Hadislere, örnekler,
Yorumlar
Haber Yazılımı